15. března 2011

DP Brno - Argemon Invest

Případ č.5

K.M., 30 let, speditér, svobodný
Vznik dluhu a průběh exekuce
Můj dluh vznikl jako mnoho jiných, tj. kvůli nezaplacené pokutě z MHD. Dopravní podnik postoupil pohledávku soukr. firmě Argemon Invest, jejíž zástupce na mě podal žalobu u soudu. Nutno podotknout, že těch pokut bylo 5 a všechny je odkoupila výše zmíněná firma. Její právní zástupce mi poslal 2 dopisy za první 2 pokuty, ve kterých mi sdělil, že pohledávka od MHD mu byla postoupena k vymožení a ať zaplatím (což jsem učinil). O zbylých 3 pokutách však pomlčel (zřejmě se mu nazamlouvalo, že jsem rovnou zaplatil a on tak z toho skoro nic neměl) a poslal rovnou k soudu návrhy na platební příkazy (už s odměnou advokáta samozřejmě, cca 7500 CZK). Ty mi došly koncem srpna a na začátku září. Jeden z těchto platebních příkazů jsem byl schopen uhradit ihned, u zbylých 2 jsem zažádal telefonicky v.u. společnost (resp. jejího právního zástupce) na poskytnutí splátkového kalendáře, v čemž mi bylo vyhověno. Potvrzení jsem však měl pouze ústní (hle, další má hloupost!). Tak jsem začal splácet dohodnutých 2000 CZK měsíčně pod svým rodným číslem na účet této firmy. Jaké bylo však mé překvapení, když mi začátkem dubna došla exekuce, údajně vzniklá z nezaplaceného platebního příkazu (opět navýšená o odměnu advokáta v exek. řízení tentokrát o dalších 10000 CZK + odměna exekutura ve výši 5000 CZK). Proti rozhodnutí soudu jsem se okamžitě odvolal, podal návrh na zastavení exekuce a jako důkaz doložil výpisy z účtu placené firmě Argemon, jíž jsem splácel platební příkaz. Psal se červen. Jenže exekutor mezitím jednal, obestavil mi účet, dále účet penzijního připojištění a navíc zaslal mému zaměstnavateli žádost o srážení části výplaty (cca 2/5). Soud poslal až koncem října společnosti Argemon dotaz ohledně dohodnutého splácení s návrhem na zastavení exekuce a po 14 dnech tento návrh vešel v platnost, neboť se společnost Argemon Invest k této skutečnosti nevyjádřila a nepřímo tím potvrdila, že veškerou dlužnou částku dostala a exekuční řízení se tak má zastavit. Nicméně, a zde dochází k pro mě naprosto nepochopitelné věci, exekutor tento návrh nevzal na vědomí (důvod neznám) a částku vymáhal dál s tím, že od soudu obdržel doložku právní moci. Nutno dodat, že já jsem nebyl nikým, tedy ani soudem a ani exekutorem informován, jak věc postupuje! V soudním spise jsem si však sám zjistil, že ona doložka právní moci nebylo nic jiného než návrh soudu na zastavení exekuce a exekutor mě tak záměrně oklamal, popř. nepochopitelně nevzal tento fakt na vědomí. „Něco“ se začalo dít, až jsem osobně navštívil exekuční kancelář a nahlédl do jejich spisu, ve kterém byly úplně ty samé věci jako ve spisu soudním. Můj zaměstnavatel po mém apelu přestal srážet určenou částku a poslal dopis exekutorovi, aby mu bylo vysvětleno, proč již nebyla exekuce dávno zrušena. V současné době očekávám vyjádření exekutora a vrácení sražených peněz. Po žalobci firmě Argemon Invest se jakoby „slehla zem“ (nebere telefony, neodpovídá na dopisy, nekomunikuje).

Jméno žalobce
Judr. Zdeněk Drtina – právní zástupce Argemon Invest v Českých Budějovicích

Jméno exekutora:
Mgr. Jaroslav Homola – exekutorský úřad Brno-město

Pochybení dlužníka:
Neuhrazené pokuty dopravnímu podniku MHD Brno

Bezpráví:

1. Návrh exekuce ze strany právního zástupce žalobce (překupníka dluhu) na neexistující (již splacený) dluh
2. Nezastavení exekuce (záměrné zatajení skutečností?) ani po návrhu zastavení exekuce od soudu v rámci mého odvolání

Výše původního dluhu:
15 CZK (jízdenka)
1015 CZK (pokuta+jízdenka)
8600 CZK (pokuta + jízdenka + odměna právn. zástupce)
28000 CZK (pokuta + jízdenka + odměna právn. zástupce + odměna v exekučním řízení + odměna exekutora)
Vymoženo:
7500 CZK (dosud nevráceno), zaměstnavatel nespolupracuje s exekutorem a již nesráží

UPDATE:
Tohle, co Vam povim je fakt mazec. Jak jsem uz psal, tak jsem pote, co jsem na soudu zjistil, ze dolozka pravni moci je navrh soudu na zastaveni exekuce, navstivil exekucni kancelar. Bylo to 25.unora. Prisambohu, ze jsem pozorne prostudoval vsecky dolozky, pripisy a korespondence, ktere v exekutorskem spise byly vedeny. Nebylo v nem nic, co nebylo ve spisu soudnim a o cemz jsem jiz nevedel, o zastaveni exekuce ze strany exekutora vsak ani slovo. Otec mi poradil, at si necham udelat opisy a podam (znovu) navrh na zastaveni exekuce. Madam z exekucni kancelare rekla, ze to nejakou dobu potrva a ze mezitim mam jit dolu "k okynku" podat ten navrh a pak se vratit pro ty opisy. Tak jsem trajdal dolu, vyckal si radu u okynka a vratil se pro opisy. Uz jsem je dal nestudoval, jen se podival na razitka a overil si, jestli je to skutecne to, co jsem za opis chtel. Souhlasilo to. 16.brezna mi doslo usneseni od exekutora, ze se exekuce zastavuje s datem 22.unora !!! COZE??? Tohle ale ve spise nebylo, protoze pokud by to tam bylo, muj navrh na zastaveni exekuce by byl zbytecny! Mrknul jsem se na opis schedule, ve ktere byla vypsana posloupnost jednotlive korespondence a datum 22.unora tam skutecne bylo... Nepochopitelne. Bud me salil zrak a takovou vec jsem prehledl (pritom jsem ji tam hledal a mela byt posledni, ce mel exekutor udelat) nebo ta hodna pani akorat ziskala cas pro nektereho ze svych kolegu, aby udelal podvrh a za opis mi dal neco jineho nez jsem videl pri nahlednuti do spisu. Divny co?
No budiz, exekuce konci, tak by meli automaticky vratit srazene penize zamestanavateli, aby je mohl vyplatit mne, ne? HRUBY OMYL!!!
Dnes, t.j. 22.brezna doslo od exekutora oznameni, ze exekuce byla zastavena teprve 22.brezna (???) a ze zamestnavatel byl povinen srazet az do plne vyse exekuce a ne po mem apelu o neopravnenosti vymahane castky.
HNUS VELEBNOSTI
P.S.: Jsem zvedav, jestli ten ksindl srazenou castku navrati sam nebo bude opet nutne zadonit tohoto zlodeje, aby vratil to, co ukradl. Tipuju spis druhou moznost, ale zaroven s ni poslu i stiznost exekutorske komore na Mgr.Homolu za jeho nechutne machinace, zatajovani skutecnosti, lzi a podjatost. Nedelam si iluze, ze by se mu mohlo neco stat, ale za pokus to stoji, kdyz uz rozbit hubu mu nemuzu.
P.P.S.: Omlouvam se za ostra slova, ale jsem rozzureny. LIDI, NENECHEJTE SE SIKANOVAT !!!
K.M.

2 komentáře:

  1. Dobrý večer, resp. dobrou noc, tady Pavel právník Ostrava. Takových případů jako Váš je mnohem více. Stížnost na exekutora můžete podat přímo raději Ministerstvu spravedlnosti, které na základě toho může zahájit kárné řízení u Nejvyššího spravního soudu (Brno). Takže exekutor to bude mít přímo ve "svém" městě. S pozdravem, pravnikostrava@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Vím že je to už starý příspěvek, ale mám naprosto stejnou zkušenost, advokát Drtina z Argemon invest a exekutor Homola, tyhle machinace mě stály 50 tis. přestože jsem dle ústní dohody/pouze,bohužel/ plnila splátkový kalendář,zařídili si aby proběhla exekuce, pomohl mi až kamarád z Nejvyššího soudu aby to nepokračovalo dále,něco málo mi odpustili, že to bylo neoprávněně ale i tak to bylo 50 tis. Je to hnus

    OdpovědětVymazat